Column: Waalzinnig

  Column

Door Johan Cahuzak

Dat moet een bureau geweest zijn, want zulke malle praat doet een gezond mens niet: “bruisende stad, beleving, kleur laten zien en kernwoorden.” Ik begrijp dat ondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente Zaltbommel samen optrekken om van de binnenstad iets moois te maken. Maar dan moet je meer bieden dan gebakken lucht.

Ik kom in veel Zaltbommelse winkels omdat ik daar goed geholpen wordt voor een redelijke prijs. Ik maak een praatje, lach wat en ga tevreden de deur uit. Lukt het niet in één keer dan kom ik later nog een keer. Ik weet dat die ondernemers hun best voor mij doen en ik doe mijn best voor hen. Leven en laten leven.

Bol.com kan altijd nog. Bijvoorbeeld voor spullen die ze in Zaltbommel niet hebben. Specialistische dingen voor de motor, bepaalde kledingstukken en ik heb laatst via internet een marterverjager gekocht. Daar draai ik de lokale ondernemers de nek niet mee om.

En er zullen altijd mensen die zijn die daar lak aan hebben, die kijken wat op korte termijn het gemakkelijkst is, wat het snelst is en vooral wat het goedkoopst is. Voor wie weinig hersencellen heeft, is lange termijn denken lastig.

Als je als ondernemer echt iets wilt, moet je vooral blijven doen waar je goed in bent, met aansprekende acties komen en gratis parkeren zien in te voeren.

Maar om nou zo’n babbelsbureau in te huren… En dan die slogan met 'Waalzinnig'. Ik zie er spontaan een 'D' voor.

Oeps, nou doe ik het zelf!

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden